April 16, 2013

Blind høne...

Den eneste oplagte konklusion på lørdag aftens koncert med Stoffer & Maskinen + Helsinki Poetry (det er dem på fotoet, selvom det vist kunne være hvad eller hvem som helst) må være, at jeg er ved at være gammel. Efter min smag var lyden alt for høj og forvrænget, hvilket efter min bedste overbevisning ikke er lig med en god koncertoplevelse. Men folk omkring mig virkede klar på at feste, og var tilsyneladende godt tilfredse med at få håret blæst tilbage og mavesækkens indhold sat i oppiskede svingninger fra trommer og bas. Læs hvis man lyster i stedet Gaffas anmeldelse, den er noget mere venligsindet. Bør i det positives ånd dog især fremhæve, at hverken lyd eller andet kan skjule, at Stoffer er en knalddygtig sanger og ej heller kunne forhindre, at jeg fik gåsehud da Helsinki Poetry sluttede af med den smukt støjende Manchester!
+ Manchester (demo)

Havde selvfølgelig total misforstået spillereglerne (smertegrænsen er otte og ikke syv uger), så Jonas Villumsen har sørme lige endnu et skud i bøssen i sit forsøg på at nå førstepladsen på Barometerlisten. Selvom det godt kan gå hen og blive svært, for Alting Var Smukkere med Mouritz/Hørslev Projektet, som indtager førstepladsen på anden uge, er, må jeg indrømme, et super smukt nummer.

Utallige er de bands, som jeg har hypet i de mere end otte år plus, hvor jeg har forsøgt mig ud i bloggerverden. Og lige så utallige er de bands, der forsvandt igen i dybet som småsten uden at have lavet de mindste ringe på overfalden. Derfor noget af en overraskelse, at et nummer (og artist selvfølgelig), som jeg hypede voldsomt for et kvart år siden, nu pludselig dukker op som ugens uundgåelige på P3. Ikke at jeg kan bryste mig af at have det mindste med dette at gøre (selvom jeg jo skrev, at nummeret burde stryge direkte ind på P3's playliste), men skulle der være en af mine efterhånden begrænsede antal bloglæsere, som også måtte lytte til P3, kan vedkommende i denne ene uge tillade sig at skrue den arrogante mine på og sige, at Indigo med Frida Sundemo har han (eller hun) skam kendt i laaaaang tid...

No comments: